VtM 20th Rehberi
- Hoş Geldin Ölümlü
Yavaş yavaş gözlerin açılıyor. Artık köşe başlarında, mahalle aralarında, ormanların derinlerinde ve yüksek binaların üstünde seni tehdit eden şeylerin sadece evsizler, ayyaşlar, kapitalist iş adamları, suçlular olmadığının farkına varıyorsun.
World of Darkness içinde Perileri, Kurt adamları, Vampirleri, Şeytanları, Ruhları, Büyücüleri ve aklınıza gelebilecek bir sürü yaratığın içinde bulunduğu bir rol yapma oyunudur. Bize canavar ile empati yapmanın bir yolunu sunar. 10luk zar sistemi kullanır ve genelde hikaye anlatımı üzerine yoğunlaşır.
En yakın arkadaşınızın vereceği radikal kararlara hazır olun. İçindeki karanlık sizi bile şaşırtabilir…
- Karanlık Dünya'nın Vampirleri
- Terminoloji
Vampirlerin yaşları:
Fledling: Yeni Embrace edilmiş vampirlerdir. Daha kindred toplumuna tanıtılmamıştır. Genelde Sire(Kendisini vampire dönüştüren kişi) ya da Mentoru tarafından eğitilirler.
Neonate: Artık yetişkin olarak sayılırlar. Fledling ile arasındaki fark artık yaptığı şeylerden sorumludur. Efendisi tarafından eğitilmez. Vampir toplumuna tanıtılmıştır.
Ancilla: Onlarca yıl ya da birkaç yüzyıl yaşamışlardır. Vampirler arasında nasıl davranmaları gerektiğini bilirler. Elder: 200-1000 yıl arası yaşamış. Genelde belli başlı görevlerle kendilerini kanıtlamış ve yönetim koltuğunda yerini almaya çalışan kesimdir. Kendi bölgeleri, çocukları(Kindred) ve insan dünyasında büyük etkileri bulunmaktadır.
Methuselah: Genelde 1000-2000 yıl yaşamış. (Daha da fazla olabilir.) Çok güçlü olan ve piyonlarını rüyalar, zihinsel görüler, zihinsel mesajlar gibi şeylerle yöneten vampirlerdir. Büyük bir çoğunluğu uykudadır. Bu kadar yıl uyanık kalmak kafalarında belirli sıkıntılara yol açmış ya da yeni çağlara ayak uyduramamışlardır. Her ne koşuldan olursa olsun kendilerini korumak için uykuya dalmışlardır.
Antediluvian: Vampiler bu kişilerin yaşayan en eski vampirler olduğunu düşünürler. 13 ana vampir clanı isimlerini bunlardan almıştır. (Toreador, Lasombra, Gangrel, Malkavian…) Cain(Kabil)’in torunları olarak (3. Generation) vampirlerdir. Eğer hala hayattalarsa torporda oldukları düşünülür. Bazı deli Malkavianlar bunların uyanıp kıyameti getireceklerine inanırlar. (Sabbat denen örgüt buna inanmaktadır. Amaçları bu vampirleri tespit edip öldürmektir.)
Bilinen, kullanılan genel kelimeler:
Anarch: Anarch hareketine mensup kindred
Anarch Hareketi: Camarilla içinden doğmuş bir oluşum. Yaşlıların egemen olduğu yapıyı reform etmek ya da devirmek isteyen anarşistler. Sabbat ya da Camarilla ya bağlı değildirler.
Becoming: Bir fledlingten, kindreda geçiş yapan kişi. Efendisi kişiyi hazır görmüş ve Prensin onayını alarak vampir topluluğuna duyurmuştur. Prens isterse onay vermeyebilir.
Beast: Bir vampiri akılsız, öfke dolu bir yaratığa dönüştüren, içindeki dürtüler. Bir vampirin kendi beastine yenik düşmesi onun için ölümüne yol açabilir genelde küçük düşürücü bir durum olarak görülür.
Blood Bond: Mistik bir güç. Bir vampir başka bir vampiri üç kez kanı ile beslerse. Beslenen vampir, besleyen vampire karşı büyük bir sadakat ile bağlı olacaktır. Camarilla’da yasaktır.
Caitiff: Clanı belli olmayan, hangi kandan geldiği belli olmayan ve Sire’ını tanımayan kişilere denir. Genelde öksüz olarak çağırılırlar. Bazı vampir clanları onları benimseyip ailelerine katabilir.
Camarilla: Maskeli Baloyu korumaya önem veren bir vampir oluşumu. 6 ana kuraldan oluşur. (6 Tradition)
Çocuk: Dönüştüren kişi(Sire) için dönüştürülen kişi (Embrace edilen) çocuktur. Sireların çocuğum diye seslendiği bilinmektedir.
Clan: Aynı kana sahip olan, ortak özellikleri paylaşan vampirler grubu. Bilinen 13 clan vardır.
Coterie: Bir grup Kindred. Bir amaç, görev, ya da yardımlaşma için toplanırlar. Sabbat ise bu küçük gruplara ”packs” adını verir. Ayrı ayrı clanlardan ya da aynı clandan oluşabilir.
Diablerie: Bir başka vampirin kanını ve beastini içerek onu gerçek ölüme kavuşturmak. Genelde güçlenmek, generation düşürmek için yapılır.
Domain: Bir vampirin Prens tarafından onaylanmış alanı. Prensler genellikle bütün şehiri ya da ülkeyi Domain’i olarak ilan ederler.
Elysium: Bir vampir için güvenli bölge. Burada bir başkasına saldırmak, disiplin kullanmak gibi şeyler yasaktır. Prens bir bölgeyi Elysium olarak atayabilir ya da bu ünvanı kaldırabilir.
Embrace: Bir ölümlüyü/insanı vampire dönüştürmek.
Final Death: Bir vampir küle dönüştüğü zaman, dünyadan varlığı tamamen silindiğinde söylenir.
Gehenna: Malkavianların ortaya attığı söylenti. Antediluvianların torporlarından kalkıp dünyanın geri kalanını, vampirleri yutacaklarını ve bu sayede dünyanın sonunun geleceğini söyledikleri kıyamet savaşı(Armegeddon).
Generation: Vampirin, Caine(Kabil)’e kan olarak ne kadar yakın olduğunu gösterir. 1th generation Kabil’in kendisidir. 2th Generation çocukları. 3th torunları… gibi gider.
Ghoul: Vampirlerin kendi kanlarından vererek kendilerine bir köle/arkadaş/sevgili/hizmetkar yaptıkları ölümlüler.(Hayvan, insan ya da başka doğa üstü yaratıklar(?) olabilir.)
Haven: Bir vampirin ”ev” dediği yer. Genelde güneşten korunup uykuya daldıkları yerler.
Jyhad: Vampriler arası yapılan savaşlar.
Lupine: Vampirin doğal düşmanı. Kurtadamlara verilen isim.
Lush: Alkol, ilaç, uyuşturucu içen kişierden beslenen vampirlere denir.
Masquerade: İnsanlara kendi gerçek benliklerini göstermek istemeyen vampirler, insanların arasında insan taklidi yaptıkları için buna maskeli balo ismini takmışlardır. Tak etti canıma bu maskeli balo Maskeli balo ve onun sahte yüzleri…
Prens: Camarilla, birçok bölgeden oluşur. Bölgelerin başındaki kişilere Prens denir. O bölgede kuralları prens koyar ve en üstteki kişidir.
Rogue: Diğer vampirlerden beslenen, diableri yapmış olan vampirlere denir. Camarilla’da diableri yasaktır.
Sabbat: Maskeli baloyu umursamazlar. İçindeki canavı beslerler, gerçekte kim olduklarını ölümlülere göstermekten çekinmezler. İnsanların arasında yaşamayı değil onları yönetmeyi tercih eden grup. (Code of Milan denen Camarilla kurallarına karşılık yapılmış bir felsefeleri vardır.)
Sect: Aynı görüşe sahip olan vampirlerin toplandığı fraksiyonlar. Anarch, Sabbat,Camarilla
Sire: Kişinin vampir olmasını sağlayan vampir. Kendilerine genelde ”Anne/Baba” denir.
Antitribu: Mensup olduğu klanın antisi anlamına gelir. İnsancıl olan ve sanata değer veren Toreador clanının antisi insancıllıktan ve sanattan uzaklaşmış sadist, mazoşist zevkler ile vahşet dolu bir sanat yapmaktan hoşlanırlar.
- Sectler
Kadim tabletler çizimler ve diğer bulgulardan anladığımız şu ki Kabil’in ikinci ve üçüncü jenerasyon çocukları kendilerine The First City adını verdikleri bir şehir kuruyorlar. Amaçları ise; bu şehirde vampir gelenek görenek ve kültürleri üzerine oluşturulmuş bir toplum yaratmak. İlk Şehir’in sonunu getiren olaylardan kaçan 13 Kabil evladı kendi yöntemleriyle geliştirdikleri mistik sanatlar ve de lanetleri yaymak adına kendilerine ait birer klan yaratıyorlar. Sonrasında ise Jyhad’ın üst düzey bir tehlike arz etmeye başlaması ve de Antediluvianlar‘ın inzivaya çekilmesinden ötürü bu kılan liderleri yönetimi tamamen ellerine alıyorlar. Zamanla bu klanlar kendileri ile ortak paydada buluşan diğer klanlar ile sectleri kuruyorlar. Bu sectlerin amacı kendi düşünce tarzlarını ve hedeflerini kendi üyelerine empoze etmek ve de amaçları doğrultusunda bir çatı altında buluşmaktır.
THE CAMARILLA
Kendini vampir toplumu ve kültürünü korumaya adamış olan bir sekt. Maskeli balonun (masquerade) ne olursa olsun devam ettirilmesi gerektiğini şiddetle savunuyorlar. Öyle ki; hiçbir engel tanımadan, gerekirse gaddarlık ve şiddet kullanmaktan çekinmeyerek maskenin düşmesini engellemek önde gelen öncelikleri ve kanunlarıdır. Çabaları ise bütün vampir soyunun (kindred) uyum içerisinde yaşayabilecek bir toplum yaratmak. Bu çabaları ise Sabbat secti tarafından sürekli baltalanmaya çalışılıyor. Ivory Tower olarak da biliniyorlar.
Dünya üzerinde her şehirde bir Camarilla üyesi olmak mümkün. Bunun en büyük nedenlerinden bir tanesi de hangi klandan olduğuna bakılmaksızın her vampirin Prens ile görüşme talebinde bulunarak Camarilla üyesi olabilmesidir. Bir başka neden de Camarilla’nın, bütün vampirlerin -onların düşüncesine bakmaksızın- sectin bir parçası olduğunu ve de sectin otoritesi altında boyun eğlemeleri gerektiğini düşünmesinden geçer.
Camarilla üyesi olan klanlar the Brujah, Gangrel, Malkavianlar, Nosferatu, Toreador, Tremere ve Ventrue‘dur.
Sabbat sectinin kurulmasindan sonra fikir çatışmasından ötürü iki sect zıtlaşır. Camarilla onların geleneklere karşı gelen düşüncelerini kabule etmeyip maskenin düşmemesi için ellerinden geleni yaparlar. Bu da aralarında soğuk bir savaşın başlamasına neden olur.
Sabbat şehirlerinde ise Camarilla şehirlerinde görmeye alışık olduğumuz sakinlik ve huzurun izine bile rastlanmaz. Cainitelar’ın yaşam ortamı genelde kendi iç dünyalarının yıkıcılığını yansıtır. Bu şehirlerde hırsızlık, cinayet ve tecavüze sıklıkla rastlanır.Sabbat bir yandan da birkaç alt gruba ayrılmış bir secttir. Bu gruplara faction denilirThe Black HandFactionlar arasında en korku salanlar arasındadır ve militarist bir yapıya sahiptir. Amaçları ise bir çeşit engizisyon rolü oynayarak sect içindeki “yollarından sapmiş” olan “sapkınları” ayıklamaktır. Her üyesi avuçlarının içine işleyen mistik bir sembol taşırlar. Her ne kadar üzeri kapatılıp, saklanabilir olsa da; bu sembol artık onların avuçlarında Son Ölüm (Final Death) onları yanına çekene kadar duracaktır. Arzu ettiklerini elde edene kadar önlerine çıkan her şeyi yıkıp geçmekten çekinmezler.The LoyalistsHer vampirinHer vampirin kendi efendisi olduğuna inanırlar bir vampirin verdiği kararların kaynağının yalnızca kendisi olduğunu sanıp genellikle lider ve efendilerinin arzularının ve emirlerinin dışında hareket ederler.Status QuoVampirlerin doğasını kabul eder ve Sabbat’ın varolan sisteminin devam ettirilmesi gerektiğine inanırlar. Öyle ki; secti temelden etkileyen öğelerin yapısını bozmanın onları asıl hedeften saptıracağını iddia ederler.The ModeratesLoyalistler kadar radikal bir düşünce yapısına sahip olmasalar da, Sabbat’ın kurallar içierisinde boğulduğunu ve daha anarşist olunması gerektiğini savunurlar.Ultra-ConversativesMerkezi ve otoriter bir yönetim ile Sabbat’ı militer bir güç haline getirmeyi hedeflerler. Amaçları Antediluvianlar’ı ve Camarilla’yı yok etmektir.Bütün bu gruplaşmaya rağmen Sabbat’ı hala bir arada tutan şey ise ortak paydalarıdır: Antediluvianlar’ı yok etme arzusu. Factionlar arası iç savaş çıkmaya niyetlendiği zamanlarda bile Camarilla’ya karşı duydukları ortak nefrette mutabık kalan Sabbat, Camarilla’nın Antediluvianlar’ın kuklası olduğunu söyler. Gehenna‘nın yakın olduğunu ve Antediluvianlar’ın uyanıp da dünyanın sonunu getirecekleri zamana hazırlıklı olmaları gerektiğine inanırlar. Zamanı geldiğinde “Kabil’in Kılıcı” dünyayı kurtaracak ve geceyi yöneten Vampir Lordları olarak güce geleceklerdir.Camarilla’ya ciddi bir tehdit olduklarını kanıtlamışlardır. Öyle ki; sürekli kıdemli Kindred’in sözünden çıkmayıp, koca bir sonsuz yaşam boyunca elde edemeyecekleri kudret ve pozisyonların varlığından bıkan vampirler Sabbat’a katılmayı tercih ederler. Her Prens bir gece Sabbat’ın kapısına gelip onu katledeceği korkusuyla yaşar. Sabbat’ın kontrolüne geçen bir çok Camarilla şehri vardır. Buna karşılık Camarilla ise Sabbat üyesi olduğundan şüphelendikleri vampirlerin icabına bakmaktan çekinmez.Sabbat üyesi olan klanlar Lasombra ve Tzimisce‘dir.THE ANARCH MOVEMENTAslen Camarilla’dan doğan bir grup (faction) olup bir çok Anarch halen Ivory Tower‘ın boyunduruğu altındadırlar. Bir Camarilla üyesine soracak olursa sectin Anarchlar’a sığınak sağladığını söyleyeceklerdi. Öte yandan bir Anarch bunun baskıdan başka bir şey olmadığını dile getirecektir. Bir çok Anarch Camarilla’nin boyunduruğu altında olmanın avantajlarını görürken, daha radikal gruplar ise sectten ayrılıp tam bağımsızlıklarını ilan edebilirler. Camarilla gelenekleri onların ağır başlı ve yapıcı olduklarını iddia ederken; bu doğanın bozunduğunu iddia eden Anarchlar ise Camarilla’yı kökünden değiştirmek isterler. Amaçları geleneksel olarak ağıza yapışan, ancak doğruyu yansıtmayan bu yapıya geri dönülmesidir.Eğer yoldan geçen 3 Anarch’a değişim için neyin gerektiğini sorsak, 5 farklı cevap almamız mümkün. Genel olarak değişimin gerekliliğinde mutabık kalan Anarchlar bir planın adımları konusunda ortak bir fikir sahibi değillerdir. Hemfikir oldukları konular ise; artık gücün ve yönetimin yaşlılardan cekilip ayrılması ve geri kalan vampirlerle paylaşılması; ve yine aynı şekilde siyasi otoritenin yaşa göre değil vampirin başarılarına göre verilmesidir. Bu fikirlerin medeni bir şekilde Elysium‘da tartışılması veya hedef alınan bir yaşlının kaleminin kırılması tamamen Anarch’ın vereceği kararlara bağlıdır. Vampirlerin üstünlüğünü savunduklar için ayaklanan Sabbat‘a nazaran, The Anarch‘ın savundukları eşit hak ve özgürlükler üzerine olup sectler arası prensip ve değer yargılarındaki farklılıklardan yola çıkar.Anarchlar hangi clana dahil olduklarına bakmaksızın birbirlerini korur ve kollarlar. Birbirlerine dil, millet ve ırk ayrımı yapmaksızın; siyasi baskıdan ve yaşlıların etkilerinden uzak, hak ve özgürlükler (libertas) sunan bir yaşam yemin etmişlerdir. Özgürlük her kindredin doğasında vardır ve her vampir bu özgürlüklerini ellerinden almaya çalışacak dış güçlere karşı savaşmalılardır. Bu kadar radikal düzeyde düşünmeyen Anarchlar da vardır elbek ama genel nüfusa baktığımız zaman ortak hislerin paylaşıldığını görürüz.THE INDEPENDENTS - Sectlerdeki Ünvanlar ve İşleyişBir Prensin çok fazla görevi ve ayrıcalığı vardır, ancak en önemlisi Tradition’ların, özellikle Masquerade’nin duruma yorumlanması ve uygulanmasıdır. Bunun ötesinde, bir Prens, Elysium’u ilan etmek, bir Blood Hunt başlatmak, kendi domain’inin sakinleri arasındaki anlaşmazlıkları karara bağlamak, blood-tribute talep etmek ve hatta potansiyel olarak bir primojen atamak ve unvanını elinden almak gibi çeşitli haklara sahiptir.Teoride her yaştan Kindred prens olabilir ancak, gerçekte praxis (prensin yönetme hakkı) domain’de bulunan Kindred’lerin verdiği izin ve duyduğu saydı kadar ileri gider. Zayıf ya da genç bir Prens etkisiz, hatta alay konusu olabilir, öte yandan sadece adı geçen Mithras ya da Chicago Prensi Lodin’in adını anmak bile o şehirlerin vampirlerinin tüylerini diken diken etmeye yetebilir. Prens’in rolü karmaşık ve çeşitlidir, ancak nihayetinde bir Prens, domain’in efendisidir.Archbishop (Sabbat)Prens ile aynı yetkilerin çoğuna sahip olan Archbishop, Sabbat’ın bu pozisyona en yakın analoğudur. Bununla birlikte, bir Archbishop farklıdır, çünkü Sabbat, Tradition’ları uygulamakla fazla ilgilenmezken, Antediluvian’lara ve diğer herkese karşı savaşını yürütmekle daha fazla ilgilenir. Bu nedenle, Archbishop kısmen ruhani lider ve kısmen savaş lordudur, Sword of Caine amacını güder ve Cainite önceliğini kurar. Bu yapılması zor bir görevdir, çünkü mesele sadece bir Sabbat şehrini yaşayan bir cehenneme çevirmek ve vampirlerin hükümdarlığını ilan etmek değildir; Masquerade’nin temelleri ve ölümlü nüfusun katıksız ağırlığı, bunun aşamalı olarak yürütülmesi gereken bir savaş olduğu anlamına gelir. Pek çok Sabbat, özellikle gençler arasında bunu anlamakta başarısız oluyor ve uzun bir oyun olan Jyhad’ı oynamak için fazla sabırsız oldukları için liderlerine olan inancını yitiriyor. Cehaletin yıkımı, belki de Archbishop üstesinden gelmesi gereken en büyük zorluktur.Baron (Anarch Movement)Anarch felsefesinin temeli, Camarilla Prenslerinin zulmünü kınıyor, ancak isimlerine rağmen, Anarch’lar genellikle bir alanda liderliğin gerekli olduğunu kabul ediyor. Böylece, Baron: adı ve itibarı dışında her şeyiyle bir Prens. Birçok Baron, Camarilla tarzı otokrasiden kaçınmak için büyük çaba sarf eder, ancak güç, en gayretli özgürlük savaşçısını bile bozabilir. Bir Baron, bilge bir lider ile güç delisi bir otokrat olmak arasındaki ince çizgide sonsuza dek durur ve devrimci ideolojinin pratik olmayan doğası, bölgenin gece işlerine dikkat edilmesi gerektiğinde birçoğunu mahveder.
- 13 Vampir Klanı
Bütün listeye ve daha fazlasına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz
- Disiplinler