Site Overlay

Fate Condensed Rehberi

Fate Condensed Rehberi

  • Kimsin sen?

    Bir oyuncu olarak kendi karakterinizi yaratma şansınız var. Bunu yaparken unutmamak gerekir ki; Fate karakterleri yetkin, dramatik ve maceralara katılma arzusunda olan bireylerdir.

    Karakterler birkaç etkenden oluşur:

    • Aspektler
    • Beceriler
    • Tazelenme
    • Ustalık
    • Stres ve Sonuçlar
    • Son Dokunuşlar
  • 1: Aspekt'ler

    Aspektler, en kısa tabiri ile karakterininizin kim olduğu ya da onun için neyin önemli olduğudur. Bunlar karakterinizin fiziksel ya da zihinsel sağlığı, geçmişi, inançları, eğitimleri, ilişkileri ve hatta değer verdiği bir eşya olabilir.

    İlk binmeniz gereken şey Aspektlerin, gerçekler olduğudur.(Aspektler ve Kader puanı [Aspects and Fate point] kısmında detaylandırılmıştır.) Diğer bir deyişle, karakterinizi tanımlama şekliniz anlattığınız hikayenin gerçek ve doğrularıdır.

    Aspektler; zarlarınızı ya da dünya hakkında bilginizi etkileyebilir. Seçilen Aspektler sizin için işleri zorlaştırıyorsa “Kader Puanı” kazanabilirsiniz. Yani, Aspektler, size fayda sağlarken bir yandan da zararları dokunabilir.

    Başlangıçta, bir karakterin 5 adet Aspekt’i olur: Temel Unsurlar, Zorluklar, İlişki, iki adet de serbest Aspekt.

    Temel Unsurlar: Karakterinizin, önemli noktalarını belirten çok geniş bir tanımdır. Öyle ki bu unsurlar karakterinizi bir başkasına anlatırken aklınıza ilk gelen tanımlardır.

    Zorluklar: Karakterinize “sorun” çıkartabilecek, hayatını zorlaştıracak şeyler. Kişisel bir zayıflık olabilir, aile sorunları olabilir ya da bir obsesyon olabilir. Rolünü yaparken eğlenebileceğiniz bir şey seçmeyi unutmayın!

    İlişki: Diğer PC’ler(oyunculara ait olan karakter) ile aranızda olan bağlardır. Diğer bir PC yeni tanıştığınız bir birey olabilmekle birlikte, eski bir dostluğunuz da olabilir.

    İyi bir İlişki Aspekti; sorunlara yol açabilecek veya iki birey arası pozitif veya negatif bir etkileşime neden olabilecek bir dengesizliğin varlığına parmak göstermelidir. Bundan bütün karakterlerin saldırgan bireyler oldukları çıkarılmamalıdır. Öte yandan kimse de arkadaşlık peşinde pembe bulutlar üzerinde seyahat eden karakterler de olmamalıdır.

    Dilerseniz, İlişki Aspektlerinizi yazmadan önce diğer oyuncuların karakterlerini bitirmelerini bekleyebilirsiniz.

    Serbest Aspektler: Karakterinizin kalan son 2 Aspektini istediğiniz gibi seçebilirsiniz. Oyuna uygun olması dışında hiçbir kısıtlama yoktur. Rolünüzü eğlenceli hale getirebilecek ya da dünya ile bağınızı arttıracak aspektler seçebilirsiniz.

  • 2: Beceriler

    Aspektler karakterinizin kim olduğunu açıklarken; beceriler ise karakterleriniz neler yapabileceğini gösterir. Karatkerleriniz becerileri, hangi işler için uygun olduğunu, hangilerinin üstesinden geleceklerini ve hangilerinde vasat kaldıklarını gösterecektir. Örneğin; hırsızlık becerisi (burglary) olan bir karakter farklı türden illegal aktivitelere de dahil olabileceği gibi; hırsızlık sanatında kendini geliştirmiş olup soygundan önce bir mekanı gözlemleyebilir, güvenliğin üstesinden gelebilir, diğer karakterlerin ceplerini boşaltabilir veya maymuncuk kullanmada uzman olabilir.

    Her becerinin bir seviyesi vardır. Bir becerinin seviyesi ne kadar yüksek ise o işi bir o kadar iyi yapıyorsunuz demektir. Genel bir bakış açısıyla şunu da ekleyebiliriz: becerileriniz karakterinizin hangi alanlarda kendini geliştirmiş olduğunu, hangi alanlarda fena olmadığını, hangi alanlarda ise çok iyi olmadığını gösterirler.

    Karakterlerinizin beceri seviyelerini, en yüksek seviye Çok iyi(+4) olacak şekilde, bir piramit gibi seçeceksiniz:

    1 adet Çok İyi (+4) beceri

    2 adet İyi (+3) beceri

    3 adet Makul (+2) beceri

    4 adet Ortalama (+1) beceri

    kalan tüm beceriler Özelliksiz (+0)’dir

    Seviye Nitelik Merdiveni

    Fate Condensed ve Fate’de seviyeler aşağaki gibi nitelendirilmiştir.

    Seviye Nitelik

    +8         Efsanevi

    +7         Epik

    +6         Fantastik

    +5         Harikulade

    +4         Çok İyi

    +3         İyi

    +2         Makul

    +1         Ortalama

    +0         Özelliksiz

    -1         Ortalamanın altında

    -2         Kötü

    -3         Çok kötü

    -4         Rezalet

    Beceri Listesi

    Akademik    Lore

    Atletik           Dikkat

    Hırsızlık       Fizik

    İrtibat            Kışkırtma

    Zanaat           İlişki

    Aldatma        Kaynak

    Sürüş             Menzil

    Empati          Gizlenme

    Dövüş            İrade

    Araştırma

    Akademik: Tarih, bilim ve tıp dahil olmak üzere sıradan, günlük insan bilgisi ve eğitimini etkileyen beceridir. Akademik Ustalık, genellikle bir konu ile ilgili ayrıntılı bilgi ve tıbbi beceri alanına işaret eder.

    Atletik: Fiziksel potansiyelinizin bir göstergesidir. Atletik Ustalık koşma zıplama ve parkur yapma gibi hareketler; ve saldırıdan kaçınmaya odaklıdır.

    Hırsızlık: Güvenlik sistemlerini işlevsiz bırakma, cepten aşırma ve genel olarak suç işleme bilgi ve becerisi. Hırsızlık Ustalığı planlama, planı infaz etme ve kaçışa kadar suç işlemenin çeşitli aşamalarına katkı sağlar.

    İrtibat: Size yardım edebilecek doğru insan ve bağlantıların bilgisidir. İrtibat ustalığı, dünyanın neresinde olursanız olun size hazır müttefikler ve bilgi ağı sunar.

    Zanaat: Makine yapmanızı, yıkmanızı, zor durumlarda imdadınıza yetişecek çeşitli aletler yapabilmenizi sağlar. Zanaat Ustalığı, belirli şartlar altında hırsızlık veya akademik gibi beceriler yerine zanaat becerinizi kullanmanızı sağlar ve bir şeyleri yapmak veya bozmak için katkı alırsınız.

    Aldatma: İkna edici ve tutarlı yalan söyleyebilme ve kandırma yeteneğidir. Aldatma Ustalığı, belli bir yalan türünü söyleme yeteneğinizi geliştirebilir veya sahte kimlikler üretmenize yardımcı olabilir.

    Sürüş: En sıkıntılı koşllar altında araçları kontrol etmek, manevralar yapabilmeyi sağlar. Sürüş Ustalığı İmza manevralar, kendine ait özel bir araç ve belli koşullar altında Hırsızlık ya da Akademik becerileri yerine sürüş becerisini kullanabilmeyi sağlar.

    Empati: Birinin ruh halini ve niyetini doğru bir şekilde gözlemleme yeteneğidir. Empati Ustalığı, bir kalabalığın genel ruh halini gözlemlemenizi sağlayabilir, yalanları ayıklayabilir ya da birsinin zihinsel hasarlarını düzeltmesinde yardımcı olur.

    Dövüş: Silahlı ya da yumruk yumruğa yapilan, yakın dövüşte üstünlük sağlama yeteneğidir. Dövüş Ustalığı, özel silahlar ve özel teknikler bulundurur.

    Araştırma: Kasıtlı, dikkatli çalışma ve gizemleri çözme becerisidir. İpuçlarını veya bir makinenin parçalarını bir araya getirmek veya bir suç mahallini yeniden canlandırmak için bunu kullanabilirsiniz. Araştırma Ustalığı, parlak sonuçlara ulaşmanıza veya bilgileri daha hızlı bir şekilde bir araya getirmenize yardımcı olur.

    Lore: Arcane veya başka doğaüstü konular da dahil olmak üzere akademik becerinin kapsamı dışında kalan özel, gizli bilgiler. Lore Ustalığı genellikle büyü yapmak gibi gizli bilginizin pratik uygulamalarını destekler. Bazı oyunlarda Lore kullanılmayabilir, farklı bir beceriyle değiştirebilir veya Akademikle birleştirebilir.

    Dikkat: Anında ayrıntıları yakalama, başa gelmeden önce bir tehtidi tespit etme ve genellikle “farkında” olma yeteneği. Yavaş, kasıtlı gözlem için olan araştırma becerisinin zıttıdır. Dikkat Ustalığı duyuları keskinleştirmek, reaksiyon süresini azaltmak, ya da size gizlice yaklaşmayı zorlaştırmak için kullanılabilir.

    Fizik: Saf güç ve dayanıklılığı temsil eder. Fizik Ustalığı, insanüstü güç yetenekleri gerçekleştirmenize, güreş sırasında üstünlük sağlamanıza ve fiziksel hasarı silkmenize izin verir. Ek olarak, yüksek bir fizik seviyesi size daha fazla fiziksel stres veya hasar yuvası sağlar.

    Kışkırtma: İnsanları istediğin gibi davranmaya zorlama yeteneği. Kaba ve manipüle etmeye yöneliktir. Kışkırtma Ustalığı; rakiplerinizi aptalca eylemlere itmenize, size karşı saldrıgan bir tavır almalarını sağlamaya veya düşmanları korkutmanıza izin verir (korku hissedebileceklerini varsayarak).

    İlişki: Başkalarıyla bağlantı kurma ve birlikte çalışma becerisidir. Kışkırtmanın manipülasyon olduğu yerde; bağlantı becerisi ise samimiyet, güven ve iyi niyettir. İlişki Ustalığı kalabalığı etkilemenize, ilişkileri geliştirmenize, ya da sosyal bağlar kurmanıza izin verir.

    Kaynak: Sadece para veya doğrudan mülkiyet olmayan maddi veya fiziksel imkanlara erişimi niteleyen beceridir. Arkadaşlarınızdan ödünç alma veya bir kuruluşun cephaneliğine dalma yeteneğinizi yansıtabilir. Kaynak Ustalığı irtibat veya ilişki yerine kullanılabilir. izin verir veya en doğru insanı bulduğunuzda size ekstra kullanımlar verir.

    Menzil: Silahlar, fırlatılabilen bıçaklar veya ok ve yay olsun, her türlü menzilli savaşı etkileyen beceri. Menzil Ustalığı, atış yapmanıza, silahınızı hızlı çekmenize veya her zaman yanınızda kullanışlı bir silah bulundurmanıza izin verir.

    Gizlenme: Görülmeme ve duyulmama, gerektiğinde kaçıp saklanabilme becerisidir. Gizlenme ustalığı, istemediğiniz bireylerin burunlarının dibinde bile olsanız, kalabalığa ya da gölgelere karışıp saklanmanıza izin verir.

    İrade: Zihinsel metanet, cazibenin üstesinden gelme ve travmaya dayanma becerisidir. İrade uzmanlığı esrarengiz güçlerinn zihinsel baskılarına dayanmanıza, zihinsel hasarı görmezden gelmenize ve sizi kışkırtan düşmanlara karşı metanetli kalmanıza izin verir. Ayrıca, yüksek bir irade seviyesi size daha fazla zihinsel stres veya hasar yuvası kazandırır.

    ALTERNATİF BECERİ LİSTELERİ

    Yukarıdaki beceri listesi, becerilerin Fate’de nasıl çalışabileceğinin bir örneğidir ve her oynadığınızda kullanılması gereken “resmi” bir beceri listesi olması amaçlanmamıştır. Kullanmak ya da kullanmamak tamamen size kalmış. Verilen herhangi bir beceri, bir oyunda farklı diğerinde farklı faaliyet alanlarını kapsayabilir. Listenizi görmek istediğiniz hikayeye uydurun.(Bunlar için oyun yöneticiniz ile konuşmayı unutmayın)

  • 3: Tazelenme

    Tazelenme, her oturumun başında, karakterinizin başlayabileceği minimum “Fate” puanı sayısıdır. Karakteriniz 3’lük bir tazelenme ile başlar.

    Her oturuma en az tazelenmeniz ile eşit sayıda “Fate” puanı ile başlarsınız. Her oturumun sonunda “Fate” puanlarınızı hesapladığınızdan emin olun. Eğer tazelenmenizden daha fazla “Fate” puanınız varsa, sonraki oturuma bu “Fate” puanları ile başlarsınız.

    Örneğin; tazelemesi 3 olan bir oyuncu o günkü oyunu 5 Fate puanı ile tamamlamış ise, bir sonraki oyun 5 Fate puanı ile devam eder. Öte yandan; eğer tazemelesi 3 olan bir oyuncu oyunu 1 Fate puanı ile tamamlamış ise bir sonraki oyun 3 Fate puanı ile başlar.

  • 4: Ustalık

    Fate oynarken her karakterin -özelliksiz (+0) bile olsa- tüm becerilere erişimi vardır. Bununla birlikte bu karakterlerin bazı eşsiz “Ustalıkları” da vardır. Ustalıklar karakterlerinizi benzersiz ve ilginç kılan harika teknikler, püf noktalar ya da ekipmanlardır. Becerilerin bir karakterin geniş yetkinlikleriyle ilgili olup, ustalıklar ise belirli alanlara odaklanırlar. Bu olanlar ise bazı durumlarda size bir bonus kazandırır veya diğer karakterlerin yapamayacağı bir şey yapmanıza izin verir.

    Karakteriniz üç ücretsiz Ustalık yuvası ile başlar. Hepsini hemen tanımlamanıza gerek yoktur ve oyun oynarken bunları doldurabilirsiniz. En az 1 Tazelenme olma kaydıyla, 1 Tazelenme harcayarak daha fazla Ustalık kazanabilirsiniz.

    Ustalık yazmak

    Bir karakter oluştururken kendi ustalıklarınızı yazarsınız, genellikle de iki tür ustalık vardır.

    Bonus Veren Ustalık: Belirli parametreler dahilinde adlandırılmış bir beceri kullandığınızda -genellikle belirli bir eylem türü ve anlatı ürüyle sınırlı olacak şekilde- size +2 bonus verir.

    Örnek Bonus Veren Ustalık

    “Askeri eğitimli bir keskin nişancı olduğum için, Görüş alanımdaki bir hedefi vurmak için menzil becerimi kullandığımda +2 bonus alıyorum.”

    Kural değiştiren Ustalık: Oyunun kurallarını değiştirir. Aşağıdaki örnekleri ve daha fazlasını içeren geniş bir kategoridir:

    Belirli bir durumda hangi becerilerin kullanıldığını değiştirme. Biliminsanı olan bir karakter normalde Lore becerisini kullanan bir ritüel için akademic becerisini kullanabilir.

    Bir beceriyi normalde kullanılmadığı şekilde kullanmak. Bir karakter dövüş becerisi yerine sırttan bıçaklama hareketini gizlilik kullanarak gerçekleştirebilir.

    Bir karaktere yaklaşık olarak +2’ye eşdeğer olacak şekilde farklı bir bonus vermek.

    İlişki becerisini kullanarak avantajlı bir duruma neden olan bir karaktere fazladan kullanım verilebilir.

    Küçük her zaman doğruluk değeri taşımayan bir durumun her zaman doğru olmasını kabul etmek. Örneğin, doğa şartlarında hayatta kalmış olan bir karakterin cebinde her zaman kibriti vardır. Bu sayede kullanım haklarımızı nerede uygulamamız gerekmediğini oyunun başından itibaren biliriz.

    Belli bir kuralın bir karaktere etki etmemesine izin vermek. Bu karakterin ekstra 2 adet stess yuvası ve bir adet hafif hasar yuvası olabilir.

    Örnek Kural Değiştiren Ustalık

    “Sihire inanmadığım için, doğaüstü bir yeteneğin etkilerini görmezden gelebilirim, ancak bunu her oyun oturumunda yalnızca bir kez yapabilirim.”

  • 5: Stres ve Hasar

    Karakterinizin maceraları sırasında etkisi altında olduğu zihinsel ve fiziksel hasarlara karşı tutumunu gösterir. Karakterlerin fiziksel stres için en az üç tek noktalı kutusu ve zihinsel stres için en az üç tek noktalı kutusu vardır. Ayrıca, her biri hafif, orta ve ciddi hasar için bir yuva alırlar.

    Fizik puanınız, kaç tane toplam fiziksel stres kutunuz olduğunu etkiler. İrade ise zihinsel stres kutu sayınızı etkiler.

  • 6: Son dokunuşlar

    Ve son olarak… karakterinize bir isim verip, oyun yöneticinizle geçmişinizi konuşun. Yazmadıysanız eğer aspektlerinizi yazmayı da unutmayın 🙂

Copyright © 2024 . All Rights Reserved. | Chique by Catch Themes