Site Overlay

Zihin Sağlığı (SAN)

Bir dedektif Cthulhu Mythos’un korkularıyla yüz yüze geldiğinde veya olağan ancak korkunç bir durum ile karşılaştığı zaman bu dedektifin mevcut zihin sağlığı puanına rakip gelen bir 1d100 atılır. Eğer gelen zar mevcut zihin sağlığı puanınızın üstünde bir zar ise çok, altında ise az zihin sağlığı kaybedersiniz. Az geldiği durumda zihin sağlığından kaybetmediğiniz durumlar da olabilir. Genel olarak 0/1d6 veya 2/1d10 seklinde gösterilebilir. Taksimden önceki sayı düşük gelirse, sonrasındaki sayı ise yüksek gelirse kaybedeceğiniz zihin sağlığı puanına tekabül eder.

Eğer tek bir zihin sağlığı Zarı sonucu beş veya daha fazla zihin sağlığı puanı kaybı verilirse bu dedektifimizin ciddi bir duygusal travma yaşamış olduğu anlamına gelir. Böyle bir durumda oyuncu 1d100 zar atmalıdır. Eğer bu zar sonucu zeka puanının altında ise dedektifimiz karşılaşmış olduğu şeyin tam olarak ne olduğunu algılamış ve 1d10 saat sürecek olan bir geçici delilik yaşıyordur. Eğer ki bu zarda başarısız olmuşsa (yani sonuç zekalı puanının üstünde ise) bilinç altı onu koruyup, beyni ise görmüş olduğu şeye karşı kapanmıştır. Bu da zihinsel sağlığını koruyabildiği anlamına gelir.

Ayrıca zihin sağlığı zarında başarısız olan bir oyuncu 1d10 zar atarak Delilik Sınırında Tablosu’nda yer alan sonucu karakterini yansıtır.

  1. Amnezi – dedektif en son kendini güvende hissettiği zamandan bu zamana kadar olan olayları unutmuştur. Öyle ki artık bir an oturmuş arkadaşlarıyla kahvaltı ederken bir anda bir yaratıkla burun buruna geldiğini düşünmektedir. 1d10 tur
  2. Psikosomatik Hastalık – Dedektif psikosomatik körlük, sağırlık veya bir uzuv kaybı deneyimler. 1d10 tur
  3. Şiddet – dedektifin gözünü kan bürür ve bir şiddet patlaması yaşar. Bu nedenle çevresindeki dost veya düşman olan her bireye saldırmaya başlar. 1d10 tur
  4. Paranoya – Dedektif ciddi bir paranoya yaşamaya başlar. Herkes onun canının peşindedir, hiç kimseye güvenmemelidir, birileri onu izleyip duruyordur, birisi ona ihanet etmiştir veya gördükleri şeyler gerçek değildir. 1d10 tur
  5. Sevdiceği – Keeper Dedektif çevresinde gördüğü bir bireyi geçmişinde yer alan sevdiği bir birey sanmaya başlar. 1d10 tur
  6. Bayılmak – Dedektif baygınlık geçirir. 1d10 tur
  7. Panik Yap ve Kaç – Dedektif yapabileceği her şeyi yaparak bu ortamdan fazla uzaklaşmaya başlar. Bunu yapmak ellerinde olan tek aracı alıp kaçmak bile olsa bu durum onu durdurmaz.
  8. Fiziksel Histeri ve Duygusal Patlamalar – Dedektif kendini yerlere kapanarak kahkaha atmaktan veya katılarak ağlamaktan veya durmadan çığlık atmaktan tutamaz. 1d10 tur
  9. Fobi – Dedektifin artık yeni bir fobisi vardır. Bunlar arasında Kapalı mekan korkusu İblis korkusu ve haşere korkusu sayılabilir. Bu korkusunun kaynağı görünürde de olmasa bile bu onu 1d10 tur hayal etmekten ve korkmaktan alıkoymaz.
  10. Mani – Dedektifin artık yeni bir manisi vardır. Bunlar arasında temizlik hastalığı, yalan hastalığı veya solucanlardan hoşlanma hastalığı sayılabilir. Bu manim 1d10 tur devam eder.

Delilik hissi geçtikten sonra dediklerimiz yine zihinsel sağlığına kavuşmuştur ve artık sanrılar görmüyordur. Ancak bu delilik süresince değiştirilmiş olabilecek geçmiş, fobi, veya manileri hala onu etkiler.

Bir yanıt yazın

Copyright © 2024 . All Rights Reserved. | Chique by Catch Themes