Site Overlay

D&D 5e sınıflar ve tabloları

Dungeons & Dragons 5e dahilinde 12 adet standart sinif yer almaktadır. Bunun yanı sıra bizim hazırladığımız sınıf, alt-sınıf ve ırklara dair bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

D&D 5e Sınıf Tabloları

  • Barbar

    SINIF ÖZELLİKLERİ

    Bir Barbarsın ve sahip olduğun özellikler şu şekilde:
    YAŞAM PUANI
    Yaşam Zarı: Her barbar seviyesi için 1d12
    1’inci Seviye Yaşam Puanı: 12 + Dayanıklılık bonusu
    UZMANLIKLAR
    Zırh: Hafif Zırh, Orta Zırh,Kalkan
    Silah: Basit Silahlar, Askeri Silahlar
    Aletler: –
    Kurtarma Zarları: Kuvvet, Dayanıklılık
    Hünerler: Bunların arasından iki adet seç: Algı, Atletizm, Doğa, Gözdağı, Hayvanlara Etki, Hayatta Kalma

    EKİPMAN Bu listeden seçtiğin ekipmanla başlarsın. Geçmişinden gelen ekipmanlar bunun üzerine eklenir: (a) greataxe veya (b) herhangi bir askeri yakın dövüş silahı (a) iki adet el baltası veya (b) herhangi bir basit silah Kaşif eşyaları (exploreris pack) ve 4 adet cirit(javelin)
    ÖFKE

    Dövüş sırasında bir barbara özgü şiddetle saldırıyorsun. Sırasında bonus aksiyonunu kullanarak öfkelenebilirsin. Öfkeli iken ve aynı zamanda ağır zırh giymiyorken şu özelliklere sahipsin: Atacağım bütün kuvvetsiz ayarlarında bir kuvvet kurtarmaz ayarlarında avantajım var. Yakın dövüş sırasında öfkeli iken kuvvet kullanarak yapacağın saldırılara bir bonus hasar eklersin ve bu bonus barbar seviyen arttıkça artacaktır. Ne kadar arttığını görmek için barbar tablosuna bak. Ezici, delici ve kesici hasarlara karşı direncini var. Büyü yapma becerisi ne sahipsen eğer öfkeli iken büyü yapamaz ve ayrıca herhangi bir büyüye konsantre olamazsın. Öfkenin süresi 1 dakikadır. Şuurunu kaybedersen, turunun sonuna kadar bir düşmanına saldırmadıysan ve ya bir hasar almadıysan öfken erken bitecektir. Arzu edersen bu süre bitmeden bonus aksiyonu kullanarak öfkeni erkenden dur durabilirsin. Eğer tablonda belirtilen miktar kadar öfkeni kullandıysan, bu noktadan sonra uzun molaya girene kadar bir daha kullanamazsın.

    ZIRHSIZ SAVUNMA
    Herhangi bir zırh girmiyorken zırh sınıfın 10 + ÇEV bonusu + DAY bonusuna eşittir. Bu süreçte kalkan kullanıp sağladığı bonusu zırh sınıfına ekleyebilirsin.
    TEHLİKE SEZGİSİ
    2’inci seviye itibariyle diğer bireylere tuhaf gelebilecek bir sezgiye sahipsin. Çevrende olup bitenler sırasında bir şeylerin doğru gitmediğini hemen anlarsın. Bu da daha önceden sezdiğin bu tehlikelerden kaçınmak için sana olanak sağlar. Görebildiğin tuzak ve büyü gibi tehlikelere karlışı atacağın Çeviklik kurtarma zarlarında avatajın var. Bu avantaja sahip olmak için körlük, sağırlık veya aciz (incapacitated) hallerine düşmemiş olman gerek.
    PERVASIZ SALDIRI
    2’inci seviyeye başlarken kendini savunmaya yönelik bütün düşüncelerini kenara bırakabilir ve her şeyi göze alarak saldırabilirsin. Tur başında yaptığın ilk saldırıyı yaparken pervasız bir şekilde yapmayı tercih edebilirsin. Bu özelliğin sana bir turluğuna kuvvet kullanan saldırılarında avantaj sağlarken, dışarıdan gelecek olan saldırılara karşı da savunmasız bırakır. Düşmanların bir sonraki suruna kadar sana karşı yapacakları saldırılarını avantajlı bir şekilde yaparlar.
    BARBARIN YOLU
    3’üncü seviyede öfkenin doğasına şekil veren bir yol ayrılığına geliyorsun. Seçeneğin bu yol sana 3’üncü, 6’ncı, 10’uncu ve 14’üncü seviyelerde yeni özellikler katacak.
    Berserker (Oyuncunun El Kitabı- PHB)
    Totem Warrior (Oyuncunun El Kitabı – PHB)
    BECERİ PUANI GELİŞİMİ
    4’üncü seviyeye vardığında ve sonrasında 8, 12, 16 ve 19’uncu seviyelerde bir becerine +2 veya iki ayrı becerine +1 ekleyebilirsin. Normal koşullarda bu özelliğini kullanarak bir becerini 20’nin üzerine çıkaramazsın.
    EKSTRA SALDIRI
    5’inci seviyeye başlarken artık ne zaman aksiyonunu saldırı yapmak için kullanırsan bir yerine iki kez saldırabilirsin.
    HIZLI HAREKET
    5’inci seviye itibariyle artık hızın 10 feet artıyor. Bu özelliğini kullanabilmek için ağır zırh giymiyor olman gerek.
    VAHŞİ İÇGÜDÜ
    7’inci seviye ile birlikte artık iyice güçlenen içgüdülerin sana sıralama zarlarında avantaj kazandırıyor. Ayrıca dövüş sürpriz bir saldırı ile başlar ve normalde o sürpriz turu oynanması gerekiyorsa -aciz (incapacitated) bir halde değilsen- o tur sanki sürpriz turu değilmişçesine oynayabilrisin. Bunu yapabilmek için herhangi bir eyleme girişmeden önce tur başında hemen öfkelenmek gerek.
    ACIMASIZ KRİTİK
    9’uncu seviyeye başlarken kritik hasarına bir bonus alıyorsun. Kritik başarıyla yaptığın bir saldırının ekstra hasar zarının üstüne artık bir tane daha atıp toplam hasara eklersin. Bu özelliğin seviye 13 itibariyle eklediğin hasar zarı 2’ye çıkarken, 17’nci seviye itibariyle ekstra zarların 3’e yükselir.
    AMANSIZ ÖFKE
    11’inci seviyeye başlarken ağır yaralarına rağmen öfkene odaklanarak dövüşmeye devam edebilirsin. Yaşam puanın 0’a düşerse ve direkman ölmediysen DC 10 DAY kurtarma zarı at. Eğer başarılı olursan 0 yerine 1 yaşam puanına düşersin.
    KALICI ÖFKE
    15’inci seviyeye geldiğinde öfkeni o kadar şiddetli hissediyorsun ki aciz (incapacitated) duruma düşmeden veya sen kendi arzunla sonlandırmazsan bitmiyor.
    YILMAZ KUDRET
    18’inci seviyede artık attığın herhangi bir Kuvvet zarı eğer kuvvet skorundan düşükse, zarın sonucu yerine skorunu kullanabilirsin.
    BARBAR ŞAMPİYON
    20’nci seviyeye vardığında artık vahşi doğayının kudretini temsil eden bir simge gibisin. Kuvvet ve Dayanıklılık becerilerine +4 ekle. Artık senin için bu iki beceri için maksimum düzey 20 yerine 24.
  • Ozan

    SINIF ÖZELLİKLERİ

    Bir ozan olarak şu sınıf özelliklerine sahipsin:
    YAŞAM PUANI
    Yaşam Zarı: Her ozan seviyesi için 1d8
    1’inci Seviye Yaşam Puanı: 8+ Dayanıklılık bonusu Sonraki Seviyelerde Yaşam Puanı: 1d8 (veya 5)+ Dayanıklılık bonusu
    UZMANLIKLAR
    Zırh: Hafif Zırh
    Silah: Basit Silahlar, El Arbaleti, Uzun Kılıç, Meç, Kısa Kılıç
    Aletler: Tercihin olan 3 müzik enstrumanı
    Kurtarma Zarları: Çeviklik, Karizma
    Hünerler: Herhangi 3
    EKİPMAN
    Bu listeden seçtiğin ekipmanla başlarsın. Geçmişinden gelen ekipmanlar bunun üzerine eklenir:
    • (a) meç, (b) uzun kılıç veya (c) herhangi bir basit silah

    • (a) Diplomat Eşyaları veya (b) Şovmen Eşyaları (Entertainer’s)

    • (a) Lute veya (b) herhangi bir müzik enstrumanı

    • Deri zırh ve bir hançer

    BÜYÜ YAPMA
    Gerçekliği büküp müziğin eşliğinde arzu ettiğin gibi şekilendirmeyi öğrendin. Büyülerin adeta geniş repertuarında bulunan, herhangi bir duruma göre ahenk katabileceğin şarkıların gibiler.
    CANTRİPLER
    Ozan büyü listesinden 2 adet cantrip öğrendin. Ozan tablosuna bakarak yüksek seviyelerde öğrenebileceğin cantrip sayısını görebilirsin.
    BÜYÜ SLOTLARI
    Ozan tablosuna baktığın zaman birinci seviye ve üstü spelleri yapabilmek için kaç adet slota sahip olduğunu görebilirsin. Bir spell yapabilmek için bu spellin seviyesinde veya daha yüksek bir seviyeli slotunu kullanmalısın. Uzun moladan sonra harcadığın bütün slotları geri kazanırsın. Örneğin 1. seviye Cure Wounds spellini biliyorsan ve; 1. ve 2. seviyeden slotlara sahipsen, bu büyüyü her iki slotu kullanarak da yapabilrisin.
    1. SEVİYE İTİBARİYLE BİLİNEN SPELLER
    Ozan büyü listesinde 4 adet 1. seviyeden spell biliyorsun. Tabloda yer alan bilinen speller kolunu her seviyede öğrenebileceğin yeni spellerin sayısını gösterir. Seçtiğin her spell sahip olduğun slotlarla yapılabilen bir spell olmalı. Kaçıncı seviye slotlara sahip olduğunu görmek için yine tabloyu inceleyebilirsin. Mesela bu sınıfta 3. seviyeye ulaştığın zaman 1. veya 2. seviyeli yeni bir spell öğrenebilirsin. Ayrıca bu sınıfta yeni bir seviye atladığın zaman bildiğin büyüleri çıkartıp ozan büyü listesinde yer alan farklı büyülerle değiştirebilirsin. Seçtiğin bu büyüleri yapabilmek için eşdeğer seviyede slotun olması gerekir.
    BÜYÜ YAPMA BECERİSİ
    Bir ozan olarak büyülerini yaparken Karizma becerine odaklanırsın. Büyün kalbinden ve ruhundan gelen bir performans, müzik veya söylem ile hayat bulur. Bir büyünün açıklamasında büyü yapma becerisi eklenecek ibaresini gördüğün anda anlamalısın ki Karizmanı kullanacaksın. Ayrıca bir büyü saldırısı veya kurtarma gerektiren bir büyü yaptığın zaman kullandığın beceri yine Karizmadır.

    BÜYÜ KURTARMA ZARI= 8 + uzmanlik bonusu + karizma bonusu

    BÜYÜ SALDIRI BONUSU = uzmanlık bonusu + karizma bonusu

    RİTÜEL BÜYÜLER

    Ritüel ibaresi olan bütün ozan büyülerini ritüel olarak yapabilirsin.

    BÜYÜ ODAĞI

    Bir Ozan büyülerini yapabilmek için büyü odağı olarak müzik enstrümanını kullanabilir

    OZAN İLHAMI

    Müziğini veya uyaklı sözlerini veya hitabetini kullanarak çevrendekilere ilham olabilirsin. Bunu yaparken için bonu aksiyonunu kullanarak, 60 feet mesafede, seni duyabilen -kendin dışında- bir bireye 1d6 değerinde bir ilham zarı verirsin.

    Bu bireyin ilham zarını kullanabilmesi için 10 dakikalık bir süresi vardır. Bu zarı (1d6) 10 dakika içerisinde yapacağı beceri, saldırı veya kurtarma zarının sonucuna ekleyebilir. İlham zarını; 20lik zarını atıp sonucunu gördükten sonra, ancak Oyun Yöneticisi kararını açıklamadan kullanmalıdır. Bir ilham zarı kullanıldıktan sonra kaybolur. Her birey aynı anda yalnızca bir adet ozan ilham zarına sahip olabilir.

    Bir ozan olarak verebildiğin ilham sayısı Karizma bonusuna (minimum 1) eşittir. Uzun moladan sonra kullanıdığın bütün ilham hakların sana geri dönerler.

    Bu sınıfta belli seviyelere yükselince ilham zarın da aynı şekilde yükselecektir. 5. seviyede 1d8, 10. seviyede 1d10 ve 15. seviyede 1d12 senin ilham zarındır.

    ON PARMAĞINDA ON MARİFET
    2.seviye itibaren uzmanlığın olmayan bütün hünerlerine uzmanlık bonusunun yarısını (aşağı yuvarlanmış hali) ekleyebilirsin.
    DİNLENME ŞARKISI
    2. seviyeye başlarken artık müziğini veya söylemlerini kullanarak müttfiklerine can katıp yaralarını iyileştirmeyi biliyorsun. Performansını duyabilen ve bunun iyileştirici faydalarından yararlanabilecek bütün müttefiklerin 1d6 ölçüsünde yaşam zarı kazanır. Bu sınıfta seviyen arttıkça dinlenme şarkısından kazanılan yaşam zarının etkisi de artacaktır: 9. seviyede 1d8, 13. seviyede 1d10 ve 17. seviyede 1d12.
    OZAN KOLEJİ
    3. seviyede sana büyünün derinliklerini keşfetmene yardımcı olacak ve öğretecek olan bir Ozan Koleji’ne katılıyorsun. Bunlar Lore Koleji ve Valor Koleji’dir. Seçtiğin kolej sana 3., 6. ve 14. seviyelerde fayda sağlar.
    Lore Koleji (Oyuncunun El Kitabi – PHB)
    Valor Koleji (Oyuncunun El Kitabi – PHB)
    EKPERTİZ
    3. seviyede uzmanlığın olan 2 hünerini seçersin. Artık bu iki hünerini kullanırlen uzmanlık puanını bir değil iki kez ekleyeceksin. 10. seviyeye geldiğinde ise 2 hüner daha seçip aynı faydayı bu iki hüner için de kazanabilirsin.
    BECERİ PUANI GELİŞİMİ
    4’üncü seviyeye vardığında ve sonrasında 8, 12, 16 ve 19’uncu seviyelerde bir becerine +2 veya iki ayrı becerine +1 ekleyebilirsin. Normal koşullarda bu özelliğini kullanarak bir becerini 20’nin üzerine çıkaramazsın.
    İLHAM KAYNAĞI
    5. seyiyeye girerken artık kullandığın bütün ozan ilhamlarını kısa mola süresinde geri kazanmayı öğreniyorsun.
    CHARM KORUMASI
    6. seviyede müziğin harmonisini veya ahenkli sözlerini kullanarak bireylerin zihinlerini etkilerden korumayı öğreniyorsun. Aksiyonunu kullanarak bir sonraki turunun sonuna kadar sürecek bir performansa başlıyorsun. Bu süreç boyunca 30 feet yakınında olan bütün müttefiklerin charm büyüleri veya korkutucu durumlar karşısında atacakları bütün kurtarma zarlarında avantajlılar. Bu etkiden faydalanmak için doslarının seni duyabiliyor olmaları gerek. Performansın; bir nedenden ötürü aciz duruma (incapacitated) düşersen, susturulursan veya kendi arzunla (herhangi bir aksiyona ihtiyac duymaz) kesersen biter.
    BÜYÜNÜN SIRLARI
    10. seviyeye kadar yaptığın araştırmalar sonucu farklı disiplinlerden büyüler hakkında geniş bir bilgi yığını toparlamayı başardın. Ozan büyü listesi dahil herhangi bir listeden 2 adet yeni büyü seçebilirsin. Seçtiğin büyüler tabloda belirtilen slotların seviyesinde olmalıdır ki bu büyüleri yapabilesin. Seçtiğin büyüler spell veya cantrip olabilir. Seçtiğin büyüler senin için ozan büyü listesine dahildir ve tabloda yer alan bilinen speller ve bilinen cantripler kolonlarında yer alan büyülerin üstüne çıkamazlar. 14. ve 18. seviyelere geldiğin zaman 2’şer adet büyü daha öğrenirsin.
    ÜSTÜN İLHAM
    20. seviyeye geldiğin de sıralama zarı atılıdğında ozan ilham zarların tükenmişse bir adet ozan ilham hakkı kazanırsın.
  • Ruhban / Cleric
  • Druid
  • Fighter
  • Monk
  • Paladin
  • Ranger
  • Rogue
  • Sorcerer
  • Warlock
  • Wizard

Copyright © 2024 . All Rights Reserved. | Chique by Catch Themes