Geçmiş
- Acolyte
Özellik: İnananın Yuvası
Bir Acolyte olarak aynı inancı paylaştığım bireylerin saygısını kazandın. Tanrı daha ibadet adına çeşitli dini seramoniler hazırlayabilirsin. Sen ve birlikte yolculuk yaptığın yoldaşların -gerekli malzemeyi sunduğun sürece- bir tapınakta ücretsiz bir şekilde iyileştirilebilir. Dindaşlarımın seni (sadece seni) geçindirebilecek kadar destekte bulunmayı her zaman kabul ederler.
Aynı zamanda ibadet etmeyi Tanrı’ya ait bir tapınakta sana verilmiş bir odan var. Toprakta kaldığı süre boyunca diğer rahip ve rahibelerin yardımını rica edebilirsin. İlişkilerini iyi tuttuğun sürece bu bireyler sana yardım etmeyi retddtmeyeceklerdir.
- Anthropologist
Özellik: Kültürel Bukalemun
Bir maceracı olmadan önce uzun bir süre memleketinden uzak diyarlarda yaşadın ve farklı kültürleri deneyimledin. Bu sayede bu bireylerin yaşam tarzlarına anlayıp bu toplumlar tarafından kabul gördün.Bu deneyimlediğin kültürlerin özellikle bir tanesi senin üzerinde büyük bir etki bıraktı. Etkisi altında olduğun ırk ait kültürlü seç veya bir zar at.
- Archaeologists
Özellik: Tozlar İçinde
Maceracı olmaya karar vermeden önce uzun yıllar Ortaya çıkar olmayı bekleyen mabetleri inceleyip gizli tapınakları ve harabeleri ziyaret ettin. Bu süreçte bulduğun relikleri elinden çıkararak bir maceracı olarak ihtiyacın olan bir çok ekipmanı satın aldım. Bu relikler arasında sana özellikle anlam ifade eden birini seç veya bir zar at
- Athlete
Özellik: Beni Siz Yarattınız
Geçmişteki atletik başarıların sonucu izleyiciler, diğer adetler, ve eğitmenlerin hayranlığını ve saygısını kazandın. Büyüdüğün yerin 100 mil yakınındaki herhangi bir yerde seni tanıyacak birini bulma olasılığın yüzde ellidir. Bulduğun durumdaysa sana hayranlık duyan bu birey sana aradığım bazı bilgileri ve hatta kısa süreli konaklama imkanı bire sağlayabilir.
Macera macera koşarken bulduğum boşluklarda atletik kariyerine devam ederek hem sanına şan katma hem de para kazanma imkanına sahip olabilirsin.
Favori Spor Dalı
Bir çok adet farklı dallarda yarışmayı tercih ederken en başarılar ise bir dala odaklanırlar. Bir adet spor dalı seç veya bir zar at.
d8 Spor Dalı 1 Maraton 2 Uzun koşu 3 Güreş 4 Boks 5 At veya at arabası yarışı 6 Pankration (karışık silahsız dövüş) 7 Hoplite race (zırh kuşanmış bir halde koşu yarışı) 8 Pentatlon (koşu, uzun atlama, disk atma, cirit atma, güreş) - Charlatan
Özellik: sahte kimlik
Edin değil bu sahte kimliğe ait dokümanları elinde bulundurıyorsun. Bu kimliği kullanarak bir süre yaşadın ve seni bu şekilde tanıyan bir çok birey var. Daha önceden görmüş olduğun resmi evraklar, kişisel mektuplar veya bir bireye ait el yazısını taklit edebiliyorsun.
Favori İşgüzarlık
Her şarlatanın özellikle kullanmayı sevdiği çeşitli sahtekarlıklar vardır. Bir tanesini seç veya bir zar at.
d6 Sahtekarlık 1 I cheat at games of chance. 2 Altın paraların kenarlarından inceltiyorum veya kalpazanlık yapıyorum 3 Zayıflıklarından yararlanarak bireyleri kandırıyor ve varlıklarına el koyuyorum 4 Benim için kimlik değiştirmek kıyafet değiştirmekten farksız 5 Köşe başlarında çepçilik yapıyorum 6 Değersiz nesneleri değerlerinin çok üzerinde satıyorum - City Watch
Özellik: Muhafızın Bakış Açısı
Yerel kanunlara, suçlulara ve bu alandaki deneyimlerini dayanan deneyime sahipsin. Bir göre de yer alan kanun uygulayıcılarının yerini veya kanun kaçaklarının mekanını rahatlıkla tesbit edebiliyorsun. Yerel kanun uygulayıcılarının mekanlarına rahatlıkla girip çıkabiliyorsun.
- City watch (investigator)
Özellik: Muhafızın Bakış Açısı
Yerel kanunlara, suçlulara ve bu alandaki deneyimlerini dayanan deneyime sahipsin. Bir göre de yer alan kanun uygulayıcılarının yerini veya kanun kaçaklarının mekanını rahatlıkla tesbit edebiliyorsun. Yerel kanun uygulayıcılarının mekanlarına rahatlıkla girip çıkabiliyorsun.
- Clan Crafter
Özellik: Cücelerin Saygısı
Zanaatkar kimliğinden ötürü sana en çok saygı gösterenler yüceler. Hücrelerin olduğu ortamlarda ve toplumlarda el üstünde tutuyor ve gittiğin her yerde kendin ve belki de yoldaşların için en üst düzeyde konaklama imkanına sahip oluyorsun.
- Cloistered Scholar
Özellik: Kütüphane Erişimi
Bir çok birey farklı yörelerdeki kütüphanelere giriş yapmak için çeşitli evrak ve hatta ödemelere tabi tutulurken, bu kütüphanelerin büyük bir kısmında -nüfus ve irfanından ötürü tanınan bir birey olarak- bunlar senden talep edilmiyor. Kişisel kütüphaneler veya kültürel değeri sahip olup da yabancılardan Sakınılan mekanlar bunlara dahil olmayabilir.
Kütüphaneler çevresinde toplanan irfan sahibi sosyal halkaların nasıl işlediğini ne dair deneme sahipsin. Bu deneyimler ötürü bu organizasyonların yapıları ve buralarda çalışan bireyler üzerindeki nüfusunu kullanabilirsin.
Ayrıca irfan sahibi olan sosyal çevrelerde el üstünde tutulduğu için bir çok alim tarafından destek görüyorsun.
- Courtier
Özellik: Saray Eşrafı
Sarayların ve resmi makamların çalışma şekillerine ve genel olarak bürokrasiye aşinasın. Bu nedenle bir çok devlete ve hatta Lorde ait resmi kayıtları incelemeyi talep ettiğinde kabul görüyorsun. Bu ortamlardaki işleyişi ve anahtar bireyleri bilmenden ötürü birbirleri üzerinden fayda sağlayan birey ve makamları; bunlar arası çıkar sağlayanları tahmin etmek zor değil.
- Criminal
Özellik: Suç Dünyasındaki Yandaşın
Suç dünyasında çalışan yandaşın sayesinde bu organizasyonlarda çalışan diğer suçlulara erişimin var. Bir çok yerde bu organizasyona ait olan habercileri, işgüzar bireyleri ve suça karışmış gemicilere kullanarak uyan dışına -uzun mesafeli bile olsa- haber iletip ondan haberler edinebiliyorsun.
Suç Alanı
Geçmişte birlikte çalıştığın bu suç organizasyondaki rolünü seç veya bir zar at.
d8 Suç Alanı 1 Şantajcı 2 Hırsız 3 Zorba 4 Karaborsa tüccarı 5 Eşkıya 6 Kiralık Katil 7 Cepçi 8 Kaçakçı - Criminal (spy)
Özellik: Suç Dünyasındaki Yandaşın
Casus dünyasında çalışan yandaşın sayesinde bu organizasyonlarda çalışan diğer casuslara erişimin var. Bir çok yerde bu organizasyona ait olan habercileri, işgüzar bireyleri ve suça karışmış gemicilere kullanarak uyan dışına -uzun mesafeli bile olsa- haber iletip ondan haberler edinebiliyorsun.
Suç Alanı
Geçmişte birlikte çalıştığın bu suç organizasyondaki rolünü seç veya bir zar at.
d8 Suç Alanı 1 Şantajcı 2 Hırsız 3 Zorba 4 Karaborsa tüccarı 5 Eşkıya 6 Kiralık Katil 7 Cepçi 8 Kaçakçı - Entertainer
Özellik: Talep Gören Animatör
Yerel hanlarda, sirklerde veya hatta bir lordun malikanesinde gerçekleşecek olan şenlikler için ilk akla gelen birey sensin. Bu mekanlarda performanslarını sunduğun geceler boyunca mekanın kalitesine göre mütevazi veya şaşalı sayılabilecek konaklamayı her zaman buluyorsun. Bununla beraber başarılı performanslarından ötürü tanınan ve hatta küçük kasabalarda bile sevilen bir birey olabilirsin.
Performans Alanı
İyi bir armatörün birden fazla performansı vardır. En az bir en fazla üç adet performans seç veya bırak zarlar karar versin
d10 Performans 1 Aktör 2 Dansçı 3 Ateş yutucu 4 Şaklaban 5 Hokkabaz 6 Müzisyen 7 Şair 8 Şarkıcı 9 Hikayeci 10 Akrobat - Entertainer (gladiator)
Özellik: Talep Gören Animatör
Yerel gladyatör arenasında veya gizli bir dövüş kulübünde gerçekleşecek olan eğlencelere katılabiliyorsun. Bu mekanlarda performanslarını sunduğun geceler boyunca mekanın kalitesine göre mütevazi veya şaşalı sayılabilecek konaklamayı her zaman buluyorsun. Bununla beraber başarılı performanslarından ötürü tanınan ve hatta küçük kasabalarda bile sevilen bir birey olabilirsin.
- Faction Agent
Özellik: Güvenli Ev
Ayrılıkçıların bir ajanı olarak bu organizasyonu destekleyen bireyler ve diğer ajanlar ağına erişimin var. Çeşitli gizli el hareketleri ve şifreler yardımıyla bu casusları tespit edip organizasyonun kaynaklarını kullanabiliyorsun. Bu kaynaklar sana güvenli bir ev, oda, maceraların sırasında işine yarayacak bir bilgi şeklinde sunulabilir. Ama unutma bu ajanlar senin için hayatlarını veya gizli kimliklerini riske atmayacaklardır.
- Far Traveler
Özellik: Bütün Gözler Üzerinde
Şivenden hareketlerine, konuşma şeklinden belki de görünümüne kadar her şey buralar yabancı olduğunu kanıtlar nitelikte. Gittiğin her yerde meraklı bakışları üzerinde işleri biliyorsun. Uzat yanındaki yolculukların ile ilgilenen Aydınlar seni el üstünde tutmak isteyebilir, sokakta tanıştığın bireyler ise memleketin hakkında hikayeler anlatmanı isteyebilirler.
Bu ilgiyi kendin ve yoldaşların için avantaja dönüştürebilirsin. Lordlar, aydınlar, tüccarlar ve hatta saray eşrafı uzak diyarlardan geldiğini duyup insanların bir kültürün hakkında anlatacaklarını dinlemek isteyebilirler.
Buraya Gelmekdeki Amacın Ne?
Bu kadar uzak diyarlara gelmenin bir çok nedeni olabilir. Bu neden kendi arzun doğrultusunda alabilecekken seni zorlayan etmenler de olmuş olabilir. Bu nedeni sec veya bir zar at.
d6 Amaç 1 Temsilci 2 Sürgün 3 Kaçak 4 Hacı 5 Turist 6 Gezgin - Folk Hero
Özellik: Halkın İnsanı
Toplumun içinden gelen bir birey olarak onların arasına karışmakta zorluk çekmıyorsun. Arkadaş canlısı bir tavır sergilediğini düşündükleri sürece yerel halktan bir çok birey sana konaklama imkanı sunabilir. Hatta bunun ötesine gidip kanunlar tarafından aranıyor olsan bile seni saklayacaklardır. Zor durumda kaldıkları bir durum karşısında kendilerini değil seni feda edeceklerdir.
Kahramansı Olay
Taşra yaşantım boyunca bir çiftçi, maden işçisi, hizmetkar, çoban, oduncu ve ya mezarcı olarak çalışmış olabilirsin. Halkın gözünde kahraman olmana neden olan bir olay seç veya bırak kaderin zarları karar versin.
d10 olay 1 Zorbalık yapan bir lordun adamlarına karşı çıktın. 2 Doğal bir afet sırasında bir çok insan kurtardın. 3 Tek başına korkunç bir canavarın karşısına dikildin. 4 Yozlaşmış bir çünkü yerden alıp fakire verdin 5 İşgalci güçlere karşı yerel biz kuvvetlerine önderlik ettin. 6 Zorbalık yapan bir lordun malikânesine girip çaldınğın silahları halka dağıtarak kendilerini savunmaları için bir şans verdin. 7 Bir çiftçi halka toprak işlemekte kullandıkları aletleri zorbalık yapan logonun adamlarına karşı nasıl kullanacaklarını öğrettin. 8 Yaptığın bir protesto (barışçıl eylem) sonucu o yörenin lordu yeni yürürlüğe koyduğu kanunu geri çekti. 9 Celestial, fey, veya Benzeri bir varlık beni kutsadı veya gizlediğin neslini ortaya çıkardı. 10 Bir lordun ordusuna katıldın. Liderin pozisyonda Yükseldin ve kahramanlıkların sayesinde methedildin. - Guild artisan
Özellik: Lonca Üyeliği
Saygı duyulan bir lonca üyesi olarak sadece üyelere sunulan bazı faydalara erişimin var. Diğerini önce üyeleri eğer ihtiyacın varsa konaklamanı ve yemeğini karşılarlar. Hatta hayatını kaybetmesi durumunda cenaze masraflarını bile karşılarlar. Bazı şehirlerde kurulmuş olan lonca salonları veya binalarında yapılan toplantılarda birlikte iş yapabileceğin diğer lonca üyeleri, potansiyel müşteriler, çalışanlar ve hatta müttefikler bulman işten bile değil.
Yüksek siyasi etkilere sahip olan loncan herhangi bir nedenden ötürü suçlandığın bi durumda suçsuz olduğuna inanırsa seni sonuna kadar savunacaktır. Lonca içerisinde yüksek bir mertebeye sahipsen lonca kaynakları sayesinde siyasiler ile tanışma imkanına erişebilirsin. Loncanın bu denli değerli bir üyesi olabilmek için zaman zaman lonca kasasına para ve büyülü nesne bağışında bulunman gerekecektir.
Her bir lonca üyesi her ay beş altınlık aydatı ödemekle sorumludur. Herhangi bir nedenden ötürü ödemeyi geciktirirsen en yakın zamanda geçmişe yönelik bütün borçlarına ödemen lonca içerisinde gözden düşmemen için hayrına olacaktır.
Lonca Alanı
Localar genellikle bir çok farklı alanda çalışmalar gösteren bireyleri bir arada bulunduran büyük şehirlerde yer alırlar. Öte yandan bazı loncalar çok büyük kuralları olmayan yapılara sahip olup gerek büyükşehirlerde gerekse küçük kasalarda yer alan ayrı ayrı tüccar ve sanatçılar ağı anlamına geliyor olabilir. Buna karar vermeden önce oyun yöneticin ile bu konuyu tartışmalısın. Mesleki bir alanch veya bir zar at.
d20 Alan 1 Simyacılar ve Eczacılar 2 Zırh ustaları, anahtarcılar ve diğer demir işçileri 3 Mayacılar, distile ustaları ve alkol tüccarları 4 Hattatlar, katipler ve noterler 5 Marangozlar, kiremit işçileri ve sıvacılar 6 Kartografya, müteahhit ve haritacılar 7 Deri tamircileri ve ayakkabıcılar 8 Aşçılar ve fırıncılar 9 Camcılar ve cam sanatçıları 10 Kuyumcular ve elmas ustaları 11 Deri tüccarları, tabakçılar 12 Duvar ve taş ustaları 13 Ressamlar, boyacılar ve tabelacılar 14 Çömlekçiler ve seramikçiler 15 Gemi yapımı, onarımı, tersanecilik 16 Çelik ustaları, silah ustaları 17 Kalaycılar, lehimciler ve dökümcüler 18 At arabası ve tekerlek ustaları 19 Kumas üretimi ve kumaş boyama 20 Ahşap oymacıları, fıcı üreticileri ve ok yapanlar - Guild Artisan (guild merchant)
Özellik: Lonca Üyeliği
Saygı duyulan bir lonca üyesi olarak sadece üyelere sunulan bazı faydalara erişimin var. Diğerini önce üyeleri eğer ihtiyacın varsa konaklamanı ve yemeğini karşılarlar. Hatta hayatını kaybetmesi durumunda cenaze masraflarını bile karşılarlar. Bazı şehirlerde kurulmuş olan lonca salonları veya binalarında yapılan toplantılarda birlikte iş yapabileceğin diğer lonca üyeleri, potansiyel müşteriler, çalışanlar ve hatta müttefikler bulman işten bile değil.
Yüksek siyasi etkilere sahip olan loncan herhangi bir nedenden ötürü suçlandığın bi durumda suçsuz olduğuna inanırsa seni sonuna kadar savunacaktır. Lonca içerisinde yüksek bir mertebeye sahipsen lonca kaynakları sayesinde siyasiler ile tanışma imkanına erişebilirsin. Loncanın bu denli değerli bir üyesi olabilmek için zaman zaman lonca kasasına para ve büyülü nesne bağışında bulunman gerekecektir.
Her bir lonca üyesi her ay beş altınlık aydatı ödemekle sorumludur. Herhangi bir nedenden ötürü ödemeyi geciktirirsen en yakın zamanda geçmişe yönelik bütün borçlarına ödemen lonca içerisinde gözden düşmemen için hayrına olacaktır.
Lonca Alanı
Localar genellikle bir çok farklı alanda çalışmalar gösteren bireyleri bir arada bulunduran büyük şehirlerde yer alırlar. Öte yandan bazı loncalar çok büyük kuralları olmayan yapılara sahip olup gerek büyükşehirlerde gerekse küçük kasalarda yer alan ayrı ayrı tüccar ve sanatçılar ağı anlamına geliyor olabilir. Buna karar vermeden önce oyun yöneticin ile bu konuyu tartışmalısın. Mesleki bir alanch veya bir zar at.
d20 Alan 1 Simyacılar ve Eczacılar 2 Zırh ustaları, anahtarcılar ve diğer demir işçileri 3 Mayacılar, distile ustaları ve alkol tüccarları 4 Hattatlar, katipler ve noterler 5 Marangozlar, kiremit işçileri ve sıvacılar 6 Kartografya, müteahhit ve haritacılar 7 Deri tamircileri ve ayakkabıcılar 8 Aşçılar ve fırıncılar 9 Camcılar ve cam sanatçıları 10 Kuyumcular ve elmas ustaları 11 Deri tüccarları, tabakçılar 12 Duvar ve taş ustaları 13 Ressamlar, boyacılar ve tabelacılar 14 Çömlekçiler ve seramikçiler 15 Gemi yapımı, onarımı, tersanecilik 16 Çelik ustaları, silah ustaları 17 Kalaycılar, lehimciler ve dökümcüler 18 At arabası ve tekerlek ustaları 19 Kumas üretimi ve kumaş boyama 20 Ahşap oymacıları, fıcı üreticileri ve ok yapanlar - Haunted One
Özellik: Kara Kalpli
Gözlerinin içine dikkatlice bakan bir birey korkunç şeylere tanıklık ettiğini ve karanlığa yabancı olmadığını hemen anlar. Senden bir nebze çekinen köylüler ve şehirlerdeki halk yine de sana ellerinden geldiğince yardımcı olmaktan geri kalmaz. Onlara karşı bir tehlike arz ettiğin kanısına varmadıkları sürece karşılaştığın bir tehlike karşısında senin yanında dövüşmeye bile hazırlardır.
Tanıklık Ettiğin Olay
Maceracı olmayı seçmeden önce başına gelmiş olan veya tanıklık ettiğin karanlık bir olay/trajedi; veya vermek zorunda kaldığın ve ağırlığını bugün bile hissettiğin bir karar hayatına şekil verdi. Şimdi ise karanlığın içinde kaybolmaktan ve bunun geri dönüşü olmayacağından korkuyorsun. Bu olayı listeden seçebilir veya bir zar atabilirsin. Alternatif olarak oyun yöneticinle konuşup bu olayın ne olabileceğine karar verebilirsiniz.
Event 1 Düzinelerce bireyi katleden bir canavar senin canını bağışladı ama nedenini bilmiyorsun. 2 Karanlık bir yıldız altında hayata geldin. Seni her daim izlediğini hissedebiliyorsun. Bazen gecenin karanlığında seni çağırdığını duyabiliyorsun. 3 Bir hayalet ailene jenerasyonlar boyunca musallat olmuş. Şimdi ise sana… Ne istediğini bilmiyorsun. Tek bildiğin seni yalnız bırakmadığı. 4 Ailen karanlık sanatlarla uğraşıyor. Bir keresinde sen de dahil oldun ancak ruhunu emen bir varlığı hissettiğin an korku içinde kaçtın. 5 Karanlık ve soğuk bir gecede bir oni gelip kardeşini alıp götürdü. Sen hiç bir şey yapamadın. . 6 Biz zamanlar lycanthophy bütün bedenini ve zihnini sarmıştı ancak bir yolunu bulup iyileştin. Şimdi ise canını aldığın masum bireyleri hatırlayınca kalbin sıkıştırıyor. 7 Bir cadı sen henüz bir çocukken kaçırdı ve onun yanında büyüdün. Bir yaşa gelince kaçmayı başardın ancak üzerindeki büyüsel kontrolünden hala kaçamadığını hissedebiliyorsun. Zihnini fena düşüncelerle dolduruyor. 8 Kadim bir eldrich kitabının sayfalarında göz gezdirdin ve sağlıklı bir zihni bile rahatsız edecek şeyler gördün. Kitabı yaktın ancak okuduğun metin ve gördüğün resimler zihninde yakılırcasına yer edindi. 9 Çocukken bedenin bir iblis tarafından ele geçirildi. Zihnin ise karanlık bir köşeye atılıp kilit altına alınmış gibiydi. Kaçmayı ve bu etkiden kurtulmayı başardın ancak bu iblisin hala içinde olduğunu hissedebiliyorsun. Yapabileceğin tek şey ise seni yeniden kontrol altına almaması için elinden gelen her şeyi yapmak. 10 Sevdiğin bir bireyin cinayetinin öcünü almak için korkunç şeyler yaptın. Dönüştüğün canavar seni hala rahat bırakmıyor ve gündüz düşleri olarak zihnine giriyor. - Hermit
Feature: Discovery
Medeniyetten uzaklaşıp münzevi bir hayatı seçmen eşsiz ve kudrete dair bir gerçeği su yüzüne çıkarmana neden oldu. Bunun nasıl bir gerçek olduğunu nasıl bir müze bir yaşamı seçtiğine göre farklılık gösteriyor. O cosmos, tanrılar ve diğer düzlemlerdeki kudretli varlıklar üzerine varacağın bir sonuç veya doğaya ait bir şifre olabilir. Daha önce kimsenin görmemiş olduğu bir yerdir mekan, manzara…Binlerce yıl önce unutulmuş bir gerçek… Veya tarihi yeniden yazacak bir relik olabilir. Candan belkide seni müze bir yaşama iten bireyleri cezalandırabileceğin bir bulgur da olabilir. Belki de bu yüzden medeniyete geri dönüyorsun. Bu soruların cevabını oyun yöneticinin de konuşarak ve bu gerçeğin campaigni nasıl etkileyeceğini tartışarak bulabilirsin.
Münzevi Yaşam Türü
Toplumdan uzaklaşmanın nedeni neydi ve şu anda geri dönüyor olmanın nedeni nedir? Müze bir yaşamının genel yapısınıa karar vermek adına zar atabilir veya aşağıdaki liseden seçebilirsin.
d8 Münzevi Yaşam Türü 1 Ruhani aydınlanma peşinde koşuyordum. 2 Din iyi bir inanışa ait komünal yaşam tarzına uygun yaşamak için seçmiştim. 3 İşlemediğin bir suçun cezası olarak sürgüne gönderildim. 4 Hayat değiştirici bir olay sonucu kendimi toplumdan çekmeye karar verdim. 5 Üzerinde çalıştığım sanat, edebiyat, müzik veya benzeri alanlarda yoğunlaşabilmek için sessiz bir yer arayışındaydım. 6 Doğayla bir olmayı ve toplumların uzaklaşmayı sectim. 7 Bir kadin bir harabe içerisinde saklı olan bir relikin korumasını üstlendim. 8 Manevi bir önem sahibi olan bir bireyi, mekanı veya reliki arayan bir gezgindim. - Inheritor
Özellik: Miras
Tablodan sana kalan mirası seç veya bir zar at. Oyun yöneticisi ile birlikte bu mirasın senin için ne anlama geldiğini, ve bunun ardında yatan geçmişi tartış. Öte yandan oyun yöneticisinden ayrıntıları yazmasını isteyip oyun sırasında ailen ve geçmişin hakkında bilmediğin gerçekleri su yüzüne çıkarabilirsin.
Oyun yöneticisi geçmişinden gelen bu mirası bir ‘hook’ olarak kullanabilir. Seni mirasının ile ilgili veya bağlantılı alanlarda görevlere gönderebilir. Veya bu mirası kendileri için isteyen düşmanların ortaya çıkabilir. Oyun yöneticisi mirasın ne olduğuna karar verebilir ve oyunu nasıl etkileyeceğinin adımlarını yazabilir. Örneğin bu miras büyülü bir nesne olabilir. Başlangıçta çok önemsiz gibi gözüken bazı özellikleri zaman içerisinde gitgide artabilir ve beklenmeyen bir seviyeye gelebilir. Sana bırakılan mirasın doğası kendini baştan belli etmeyebilir. Belki de bazı şartların hayata geçmiş olması gerekiyordur.
O bir maceracı olmayı seçtiğin zaman yoldaşlarını bu mirasından bahsetmeyi tercih edebilirsin veya zaman içerisinde karar vererek olayları akışına da bırakabilirsin.
d8 Obje veya büyülü nesne: 1 Harita, mektup veya günce gibi bir obje 2-3 Bir adet trinket (PHB bölüm 5) 4 Bir çeşit kıyafet 5 Bir mücevher 6 Arcane bir kitap veya formül 7 Yazılı bir hikaye, şarkı, şiir veya bir sır 8 Bir dövme veya herhangi bir bedensel leke - Investigator
Özellik: Resmi İlişkiler
İhtiyacın olan bilgi sunacak insanlarla iletişimde ve mekanları bulmada ustasın. Bunu yaparken de resmi evrakları, konuşma sanatındaki deneyimine, kararlılığını ve resmi görünümlü evrakları kullanıyor ve araştırdığın suçunun kaynağına ulaşıyorsun. Bu erişimin ve nüfusun araştırdın ve incelediğin suç ile alakalı insanlar ile sınırlıdır.O bunun dışında kalan bireyler seninle ilgilenmez ve hatta taleplerine karşılık vermezler. Yarın kanun uygulayıcıları ise seni onlara arada yardımcı olan bir birey veya belki de aralarına kabul ettikleri bir uzman olarak görüyor olabilirler.
Gizemin Peşinde
Bu kariyerde karşına çıkan ilk vaka uzman olduğun bir olay türüne dönüştü. Bu vaka sana kişisel olarak neden bu kadar etki de bulunmuştu veya travmatik bir deneyim haline gelmişti? Senin dışında başkalarını etkilemiş miydi? Bu olaya neden ve nasıl dahil olmuştun? Çözüme ulaşmış mıydı? Diğer gizemleri ne peşinden koşmana neden olan şey bu muydu? Yoksa başka bir şey mi vardı? Karşına çıkan ilk vaka örneğine karar vermek için tablaya bakabilir veya bir zar atabilirsin.
d8 İlk Vaka/Olay 1 Bir arkadaşın işlemediği bir suç için cezalandırılmak üzereydi. Gerçek katili bulmak için kolları sıvadın ve dedektiflik kariyerin bu şekilde başladı. 2 İnsanlar Haftalar boyu sana ulaşamadılar. Sen ise bu durumla ilgili herhangi bir hatıran olmadığı için bu durumdan bir haberdin. Şimdiyse başına ne gelmiş olduğunu araştırıyor ve gerçeğin peşinden gidiyorsun. 3 Bedenin kaybetmiş olan bir hayalete aradığını bulması konusunda yardımcı oldun. Bu olaydan sonra yardımına ihtiyça duyan ruhani varlıklar seni bulmaya başladılar. 4 Evine musallat olan canavarların kötü bir büyücü tarafından yapılan bir ilüzyon olduğunu çözdün. O büyücü ortadan kayboldu ancak büyük kullanılarak gerçekleştirilen sahtekarlıkların peşinden gitmeyi hiçbir zaman bırakmadın. 5 İşlemediğim bir suçtan ötürü cezalandırmak üzereydim. Son anda kaçmayı başardın ve şimdi ise senin gibi haksız yere suçlanan bireylere yardım etmenin arayış içerisindesin. Bir yandan da kanun tarafından aranan bir bireysin. 6 O, bir nesnenin neden olduğu bir patlama nedeniyle evini kaybettin. Gizli bir organizasyonun üyeleri bireyler gelip seni buldular. Artık onlarla birlikte çalışıp ölümlüleri doğaüstü varlıkların neden alabilecekleri zararlardan koruyorsun. 7 Toplumu derinden etkileyen bir entrikayı su yüzüne çıkarabilecek kanatları ele geçirdin. Buna rağmen kimse sana inanmadı ancak hiçbir zaman iddialarini kanıtlamaya çalışmaktan vazgeçmedin. 8 Yerel kanun uygulayıcılarının çözemediği suçları ele alan bir organizasyon için çalışıyorsun. Şimdiyse gerçekleri su yüzüne çıkarmaktan mı yoksa sonrasında aldığın paradan mı daha çok tatmin olduğuna karar vermen gerek. - Knight of the Order
Özellik: Şövalyelere Olan Saygı
Üyesi olduğun şövalyeler birliğinden her zaman konaklama ve bir çok farklı yardım alabilirsin. Bu yardım üyesi olduğun birlikten gelebileceği gibi sizinle birlikte çalışan profesyoneller ver amacınıza sempati duyan bireyler de aynı şekilde destek olmayı tercih edebilirler. Din iyi bir inanışa dayalı bir birlikseniz eğer bu konaklama ve destek senin tanrına tapan çeşitli tapınaklardan ve dini komünlerden gelebilir. O zaman zaman destekçiler yalnızca küçük komünlerden değil büyük toplumlardan da geliyor olabilirler. Bir köy, kasaba ve ya birliğin ideallerini paylşan bir şehir bile bu organizasyonu besliyor olabilir.
Ya bu yardım kendini farklı şekillerde gösterebilir. En basitinden konaklama ve karnını doyuracak bir yemek şeklinde gelebildiği gibi; zaman zaman yaralarını iyileştirecek, seni düşman bellemiş bir grup halktan birinin karşısına çıkacak, adaletsiz bir şekilde kanun tarafından aranıyorsan seni bir şehirden kaçıracak veya şehre gizli bir şekilde sokacak bireyler şeklinde de olabilir.
- Mercenary Veteran
Özellik: Paralı Askerin Yaşamı
O bir paralı askerin ve yalnızca bir paralı askerin deneyimlerinden gelen bilgiler doğrultusunda hep senin ve diğer benzer organizasyonlara ait sembolleri tanıyıp nasıl işler yaptıklarını ve Son dönemlerde onları kimlerin kiraladığını biliyorsun. Gittiğin herhangi bir yerde -dilini bildiğin sürece- paralı askerlerin uğrak noktalarını; nerelerde konaklıyıp, nerelerde eğlendiklerini biliyorsun. Maceralarından geriye kalan zamanlarda kolaylıkla bir iş bulabilir ve hayatını geçindirebilirsin.
- Noble
Özellik: Ayrıcalıklı Doğan
Soylu doğmuş olan bir birey olarak insanlar genel olarak senin için iyi şeyler düşünürler. Yüksek sosyetenin uğrak noktalarına rahatlıkla girip çıkabiliyorsun ve bunu yaptığın zaman da, soyluluğunun hakkı olarak görülüp, kimse buna karşı çıkamaz. O halk ellerinden geldiğince seni rahat ve mutlu etmeye çabalıyor. O Soylularsa seni her zaman denkleri görüp aynı sosyal statü olarak düşünürler. Arzu ettiğin zaman bir bölgedeki Soylu ile görüşmeyi talep edebilirsin.
- Noble (knight)
Şövalyelik soylular arasında en düşük seviyede olan ünvanlardan biridir. Ancak daha yüksek mertebelere ulaşmak için iyi bir başlangıç sayılır. Hep bir şövalye olmak istiyorsan ayrıcalıklı makam özelliği yerine hizmetkarlar özelliğini alabilirsin.
O bir cesaret göstergesi ve ve bağlı olduğun (saray eşrafından) bir leydiye olan aşkından ötürü ekipmanların arasına bir lorda ait olan bir sancağı veya leydinin armağanı olan bir nesneyi ekleyebilirsin. Bağlı olduğun leydiye karşı olan aşkın tamamen platoniktir.
Özellik: Hizmetkarlar
Ailene sadık olan üç adet hizmetkarın var. Bu hizmetkarların günlük ihtiyaçlarına hizmet eden bireyler olabilecekleri gibi habercilik yapabilirler veya bir tanesini evinin bakımını üstlenen bir kahya olarak seçebilirsin. Hizmetkarlarından bir tanesi soylu ve sana yaverin olarak hizmette bulunuyor. Kendi şövalyelik yolculuğunda senin deneyimlerinden öğrenmeye çalışıyor. O diğer hizmetkarlerinden birisi seyisin, ötekisi de zorhını parlatan ve giyip çıkarmana yardımcı olan bir birey olabilir.
Hizmetkarların gün içerisinde monoton işleri devre olarak sana yardımcı olabilirler. Ancak herhangi tehlikeli bir durumda senin için savaşmayacaklardır. Öte yandan kendilerini sürekli tehlikeli bir ortamda bulurlarsa veya onlara kaşı olan tutumundan mutsuzlarsa seni terk edebilirler.
- Outlander
Özellik: Gezgin
O haritalar ve coğrafya ile ilgili çok kuvvetli bir hafızaya sahipsin. Ne zaman istersen bir bölgeye ait toprak yapısını, yerleşim yerlerini ve çevrende olabilecek farklı yapıları hatırlayabiliyorsun. Ayrıca kendin ver beş kişiye daha yetecek su ve yemek kaynağı bulmakta zorlanıyorsun. Bunu yapabilmek için içinde bulunduğun topraklarda meyve ağaçlarının ve/veya av hayvanlarının doğal olarak var olması gerekiyor.
Uğraş
Gecelerim boyunca sıradışı mekanları ve bir çok bireyin hayallerinde bile göremeyeceği yerleri gördüm. Peki bu gezdiğin yerler senin üzerinden nasıl izler bıraktı? Doğada zaman geçirirken uğraştın alanı tablodan seçebilir veya bir zar atabilirsin.
d10 Uğraş 1 Korucu 2 Tuzak Ustası 3 Taşra’da Ev 4 Rehber 5 Sürgünde veya dışlanmış 6 Kelle Avcısı 7 Hacı 8 Nomad 9 Avcı 10 Yağmacı - Sage
Özellik: Araştırmacı
Bir konuyu öğrenmeye çalışırken veya daha önce deneyimlediğim bir şeyi hatırlamaya çalışırken bu bilgiye bir nedenden ötürü ulaşamıyor olsam bile her zaman nereden edinebileceğini biliyorsun. O bu bilgileri genellikle bir kütüphaneden, üniversiteden, bilgeden, görmüş-geçirmiş bir bireyden veya farklı bir varklıktan ediniyorsun. Ece yandan oyun yöneticisi aradığın bilginin gizlenmiş olduğunu ve bunlara imkansız olduğunu söyleyebilir. Evrenin en derinlerden gelen sırlarını ortaya çıkarmak yoluna baş koyduğun kısa bir macera veya uzun bir campaign’e ihtiyaç duyabilir.
Araştırma Alanı
Bir bilgi olarak araştırdın alanı ne olduğunu liseden seçebilir veya bir adet zar atabilirsin.
d8 Alan 1 Simyager 2 Astronom 3 Gözden Düşmüş bir Eğitim Görevlisi 4 Kütüphaneci 5 Profesör 6 Araştırmacı 7 Büyücünün Çırağı 8 Katip - Sailor
Özellik: Gemiyle Yolculuk
İhtiyacın olduğu bir durumda kendin ve yoldaşların için bir gemi yolculuğu ayarlaya biliyorsun. Bu yolculuğu daha önce denizci olarak çalışmış olduğun bir gemide veya belki de aynı mürettebatta görev aldığın ve şimdi kaptanlığa yükselmiş olan bir arkadaşının gemisinde yapabiliyorsun. O tanıdığından istediğin bir iyilik olduğundan ötürü geminin programı ve rotası ile ilgili mutlak bir kontrolün söz konusu değil. Oyun yöneticisi istediğin yere ulaşmak için gerekli olan yolculuğun ne kadar süreceğine karar verecektir. Bu iyiliğe karşılık olarak sen ve yoldaşların deniz yolculuğunuz süresince mürettebata yardım etmekle sorumlusunuz.
- Sailor (pirate)
Özellik: Kötü Şöhret
Kötü şöhretinden ötürü gittiğin her yerde insanlar senden korkuyorlar. O medeni yerleşim yerlerinde işlediğin küçük suçlardan ötürü kimse seni kanun uygulayıcılarına şikayet etmiyor. Bir handa hesabı ödemediğin veya bir dükkanın kapısını tekmeleyerek içeriye girdiğin olmuştur.
- Soldier
Özellik: Askeri Rütbe
Askeri bir teşkilatın üyesi olarak rütbeye sahipsin. Artık bu teşkilatın üyesi olmasanda hala bu oluşumun üyesi olan bireyler onlardan biriymiş gibi davranıyor ve sana üstleri olarak hitap ediyorlar. Onların üzerindeki bu etki ne bir takım basit ekipman veya geçici olarak süreceğin bir at olarak kullanabilirsin. Ayrıca genellikle rütbene saygı duyan askeri kamplara ve kalelere girebiliyorsun.
Görevin
Askerlik kariyerin süresince içinde bulunduğun birliklerde belli bir alanda görev yaptın. Liseden seçebilir veya birisi atabilirsin.
d8 Görevin 1 Subay 2 Gözcü 3 Piyade 4 Süvari 5 Şifacı 6 Levazım Subayı 7 Sancaktar 8 Hizmet (aşçı, demirci gibi) - Urban Bounty Hounter
Özellik: Kulağı Delik
Toplumun senin alanını ilgilendiren seviyelerinde bir çok tanıdığın var. Bu bireyler suç dünyasına dahil olan bireyler olabilecekleri gibi, toplumun merkezinde senin gibi etkisi yüksek bireyler veya yüksek sosyeteden bireyler olabilirler. Ziyaret ettiğin her şehirde bulunan bir bağlantın üzerinden bütün bu kaynaklara ulaşabiliyorsun.
- Urchin
Özellik: Şehrin Sırları
Şehirlerin genel yapıları ve bölgeden bölgeye geçişte kullanılacak geçitleri bulmak konusunda senden iyisi yok. Şehir içerisinde bir noktadan başka bir noktaya kendini ve yoldaşlarını yarı zaman harcayarak götürebiliyorsun. Bunu dönüş esnasında yapamazsın.
- Uthgardt Tribe Member
Özellik: Uthgardt Mirası
Yalnızca kendi kabrini ait olan bölgeyi değil kuzeydeki bütün doğal yapıları ve kaynakları çok iyi biliyorsun. Hatta o kadar aşinasın ki diğer bireylerin bulabilecekleri şu ve yemek miktarının iki katını evde de biliyorsun. Bunu da tatlı su yatakları ve meyve/mersin türü yiyecekler bularak yapıyorsun.
Ayrıca misafirperver kabine üyeleri ve kabilenin müttefikleri sana her zaman destek olmaya hazırlar. Bunların arasında druid halkaları, nomad elf kabileleri, The Harpers ve First Circle tanrılarına tapan rahipler sayılabilir.
- Waterdhavian Noble
Özellik: Para Problem Değil
Waterdeep veya kuzeyde yer alan herhangi bir yerdeyken hanen günlük ihtiyaçlarını kayşılıyor. İsmin ve hanene ait sembole sahip olan yüzüğün uğrak yerin olan hanlar ve eğlence mekanlarındaki harcamalarının bir çoğunu karşılamaya yetiyor. Bu sayede seninle veresiye çalışıyorlar ve sonrasında Waterdeep’te bulunan evine hesabı gönderiyorlar.
Sahip olduğum bu avantaj normal yaşam tarzını karşılıyor ve günlük ihtiyacı olan 2 altına soruyor. Alternatif olarak aristoktatik veya varlıklı yaşam tarzını seçersen bu 2 altını günlük masrafından düşebilirsin. Bununla beraber daha ekonomik bir yaşam tarzını seçersen bu 2 altını biriktiremez veya kendine nakit gelir olarak kullanamazsın.